Çinli otomotiv devleri ‘vergisiz’ pazar buldu! Yerli üretim gündemde

Çinli Otomotiv Devleri Afrika Pazarına Yöneldi

ABD ve Avrupa’daki artan ticaret kısıtlamaları, Çinli otomotiv üreticilerini Afrika pazarına çekiyor. BYD, Chery ve Great Wall Motor gibi önde gelen Çinli markalar, özellikle Güney Afrika üzerinden kıtaya açılmayı hedefliyor.

Enerji Verimliliği Odaklı Büyüme Stratejisi

Düşük gelir düzeyi ve yüksek ithalat vergileri gibi etmenler nedeniyle gelişimi sınırlı kalan Afrika otomotiv pazarı, Çinli üreticiler için yeni bir fırsat sunuyor. Elektrikli ve hibrit araçlara odaklanan üreticiler, bu pazarda fiyat avantajı ve yeni teknoloji ile fark yaratmayı planlıyor.

Chery Güney Afrika CEO’su Tony Liu, Güney Afrika’nın küresel büyüme stratejisi açısından önemli bir pazar olduğunu belirterek, “Burası Afrika kıtasına açılan kapı” dedi.

Yerel Üretim ve Ortaklık Planları Gündemde

Güney Afrika’da faaliyet gösteren 14 Çinli otomobil markasının yaklaşık yarısı son bir yıl içinde pazara giriş yaptı. DongFeng, Leapmotor, Dayun ve Changan gibi yeni markaların da yakında sahneye çıkması bekleniyor.

Chery, yerel üretim ve kıta geneline ihracat için bir fabrika kurma seçeneklerini değerlendiriyor. Omoda & Jaecoo adlı premium markanın, montaj tesisi kurma çalışmaları da devam ediyor.

GWM Operasyon Direktörü Conrad Groenewald, artan ölçekle birlikte yerel üretimin tekrar gündeme geldiğini ve ithalatın maliyet açısından daha avantajlı hale geldiğini belirtti.

ABD ve AB’deki Tarifeler Yenilik Arayışlarını Tetikledi

ABD ve Avrupa Birliği, Çin menşeli elektrikli araçlara yönelik vergi oranlarını artırarak ticaret engelleri yarattı. AB ek gümrük vergileri getirirken, ABD Çin araçlarına %100 tarife uyguluyor. Bu durum, Çinli üreticilerin “uygun fiyat” rekabet avantajını oldukça zayıflattı.

Gelişmekte olan diğer pazarlarda da düzenleyici zorluklar ve bürokratik engeller süreci yavaşlatıyor. Bu nedenle, rekabetin daha az olduğu ancak büyüme potansiyelinin yüksek olduğu Afrika pazarı ön plana çıkıyor.

Güney Afrika’da Yeni Nesil Araç Satışları Artıyor

Geçen yıl Güney Afrika’da yaklaşık 600.000 araç üretildi. Hükümetin hedefi, bu rakamı 2035 yılına kadar 1,5 milyona çıkarmak. Sahra Altı Afrika’da ise yıllık potansiyel araç satışının 3-4 milyon adet olabileceği tahmin ediliyor.

2024’te Güney Afrika’da hibrit ve elektrikli araç satışları iki katına çıkarak 15.611 adede ulaştı ve toplam pazarın %3’ünü oluşturdu. Bu satışların çoğunluğu geleneksel hibrit araçlardan oluştu.

Reuters‘ın haberine göre, Chery’nin CEO’su Liu, “Pazar payı %10’a ulaştığında talep patlaması yaşanacak” diyerek Çin’deki benzer tecrübeye dikkat çekti.

Omoda, BYD ve Chery’den Afrika Açılımı

Chery, Güney Afrika’da sekiz hibrit modeli, beşi plug-in hibrit olmak üzere satışa sunacak. Ayrıca 2026’da bir pikap modelini de piyasaya sürecek. Elektrikli iCar serisi ve yeni marka Lepas da Güney Afrika pazarına adım atacak.

BYD, 2023’te pazara girdi ve ürün yelpazesini Shark plug-in hibrit pikap, SEALION 6 hibrit SUV ve SEALION 7 elektrikli SUV ile genişletti.

Omoda & Jaecoo, şu anda Güney Afrika, Namibya, Eswatini ve Botsvana’da 52 bayiye sahip. Şirket, satışlarını 18 ay içinde üç katına çıkarmayı ve Zambiya ile Tanzanya pazarlarına giriş yapmayı planlıyor.

BYD ise Doğu, Güney ve Batı Afrika genelinde bayi ağını genişletmeyi ve Tanzanya’ya ilk defa girmeyi hedefliyor.

Fiyat, Donanım ve Teknolojiyle Rekabet

Çinli markalar, fiyat-performans avantajlarını kullanarak Afrika’da güçlü bir rekabet sağlamayı hedefliyor. Araçların başlangıç fiyatları 400.000 rand (yaklaşık 22.500 dolar) altında olacak.

Accenture’dan Greg Cress, “Satın alma maliyeti düşük olduğu sürece, bu araçlar benzer donanımdaki geleneksel markalardan farklılaşacaktır” dedi.

BYD Güney Afrika Genel Müdürü Steve Chang, “Güney Afrika ve tüm Afrika, içten yanmalı motorlardan yenilenebilir enerjiye geçişte büyük bir sıçrama yapabilir. Afrika, gerçekten çok büyük bir pazar.” ifadelerini kullandı.

Related Posts

Dolar endeksi 3 yılın en düşük seviyesini gördü

Trump’ın, Fed Başkanlığı için yeni bir ismi eylül ya da ekim ayında seçip açıklamayı değerlendirdiği yönündeki haber akışıyla dolar diğer para birimleri karşısında değer kaybederken, dolar endeksi 97,076’yla son 3 yılın en düşük seviyesini gördü.

Rüzgâr türbini üretimi için ortaklık imzası

İş Bankası Grubu iştiraklerinden İş Enerji’nin öncülüğündeki iş birliğiyle İş Enerji ve Maxis Girişim Sermayesi yönetimindeki Temiz Enerji Fonu ve Atlas Fonu ile TSKB’nin ana yatırımcı olduğu Türkiye Yeşil Fonu, Ateş Çelik’e ortak oluyor.

Sonunda Avrupa’da bir birinciliğimiz oldu! Ama ‘keşke olmasaydı’ diyeceksiniz

Avrupa İstatistik Ofisi’nin (Eurostat) 2024 yılına ilişkin gelir ve yaşam koşulları verilerine göre Türkiye yoksullukta Avrupa’da zirveye yerleşti.

Bakan Yumaklı duyurdu! Gaziantep fıstık ezmesi AB’den coğrafi işaret tescili aldı

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Gaziantep fıstık ezmesinin Avrupa Birliği’nden (AB) coğrafi işaret tescili almasıyla ilgili, “Gaziantep’in eşsiz ezmesi, Avrupa sofralarında da hak ettiği yeri alacak. Hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.

Bu otomobil sadece seçilmiş kişiler için : Fiyat ise dudak uçuklatıyor!

Monterey Otomobil Haftası, son derece sınırlı sayıda üretilen ve son derece özel modellerin galasının yapıldığı başlıca mekanlardan biri haline geldi ve bu yıl Lamborghini’nin özellikle çarpıcı bir şeyle karşımıza çıkacağı anlaşılıyor. İtalyan …

Borsada hisseler rekora koştu: Yatırımcılar bayram etti

Borsa İstanbul’da yatırımcılar haftanın ilk işlem gününde yüzleri güldüren bir tabloyla karşılaştı. BIST 100 endeksi, günü 307,59 puan artışla 9.448,90 puandan tamamladı. Gün boyunca en düşük 9.302,93, en yüksek 9.483,05 puanı gören endeks, kapanışta …