Sosyal Medyada Yeni Devir: Siyasi Reklamlar Yasaklanıyor

Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi birçok çevrimiçi platformun ortak şirketi Meta, yürüttüğü reklam politikalarında büyük bir değişiklik yapmaya hazırlanıyor. Firma, Avrupa’da aktif olarak kullanılan platformlarında siyasi reklamları tamamen yasaklamayı hedefliyor. Detaylar haberde.

Facebook ve Instagram’daki siyasal reklamlara son.

Yakın zamanda birçok kez Avrupa Birliği ile ters düşen Meta, şimdi de reklam kanunları konusunda yeni bir kriz yaşıyor. Şirket, AB’de yürürlüğe girecek olan yeni yasalara uyum sağlama konusunda duyduğu endişelerden dolayı siyasi reklamları tehlikeli buluyor ve platformlarında artık barındırmak istemiyor.

Avrupa Birliği, Meta’daki reklamlara karşı yeni bir yasa tasarısı peşinde.

Geçtiğimiz günlerde sosyal medya alanında birçok yeni yasa tasarısı ve kanuna imza atan Avrupa Birliği, uzun bir süredir Facebook ve Instagram’daki gizli reklam politikalarından şikayetçi. Kurum, platformlarda kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik olarak öne çıkan reklamların daha şeffaf şekilde yürütülmesini istiyor. Bununla beraber özel siyasi reklamların da yine kullanıcıların politik kararlarını etkilediğini ve bunun sosyal medyalarda kötü amaçlı olarak kullanılabileceğini düşünüyor.

Meta, AB yasalarına uyarak siyasi reklamları kaldıracak.

Financial Times tarafından yayınlanan habere göre, ünlü CEO Mark Zuckerberg, Avrupa birliğinin istediği gibi hassas reklam politikalarında daha şeffaf olmak yerine, siyasi reklamları tamamen platformdan kaldıracak. CEO’nun bu kararı, geçmişte birçok kez gündeme gelen, ‘Siyasi seçimlerde Facebook’un rolü ne?’ sorusunu tekrardan akıllara getirdi.

Siyasi reklamlar seçimlerde büyük rol oynuyor.

Facebook’taki siyasi reklamlar, 2016 ABD başkanlık seçimleri ve İngiltere’nin Avrupa Birliği üyeliği referandumu sonrasında yabancı müdahalelerin seçim sonuçlarını etkilediği iddialarıyla tartışmalı hale gelmişti. 

ABD seçimleri öncesinde Cambridge Analytica adlı danışmanlık şirketinin elde ettiği Facebook verilerinin siyasi reklamlarda kullanılarak seçmenleri hedef aldığı ortaya çıkmıştı. Ancak Facebook, Brexit referandumu sırasında bu tür kampanyaların etkili olduğunu reddederek olayların büyümesini engelledi.

Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Meta, siyasi ve kullanıcıya özel reklamları kaldırmalı mı? Yorumlarda buluşalım..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir