Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.


Related Posts

Altcoin piyasası çöküşte: 300 milyar dolar buhar oldu!

Bitcoin yükselişini sürdürürken altcoin piyasasında kayıplar derinleşti. Uzmanlar, yatırımcıları gelecekte kurumsal ilgi çekebilecek projelere yönelmeleri konusunda uyarıyor. Piyasanın yönü için kurumsal hamleler belirleyici olmaya devam ediyor.

Bakanlıktan mal sahiplerine sıkı takip: 2 milyon TL zam yaptılar!

Ticaret Bakanlığı emlak ilanlarını mercek altına aldı. Yapılan denetimlerde fahiş fiyat artışına giden mal sahiplerine cezalar kesildi. Konuyla ilgili Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan’dan önemli bir açıklama geldi. Bazı ev sahiplerinin ev fiyatlarında yaptığı artış fahiş fiyat oyununu gözler önüne serdi. İşte detaylar…

Yeni anlaşma umudu borsaları uçurdu

New York borsasında haftanın ilk işlem günü pozitif bir başlangıçla açıldı. Ticaret ilişkilerinde yumuşama sinyalleri ve yeni anlaşma beklentileri, yatırımcı güvenini artırdı. Açılışta Dow Jones endeksi yüzde 0,46 yükselerek 44.020,66 puana, S&P 500 …

AB, belirsizlikten rahatsız oldu, ABD ile tarife anlaşması için harekete geçti

Avrupa Birliği (AB), Çin’in ardından Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile tarife konusunda bir ticaret anlaşması yapma hedefini gündemine aldı. AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ve AB Konseyi Başkanı Antonio Costa, Brüksel’de …

Dolar endeksi 3 yılın en düşük seviyesini gördü

Trump’ın, Fed Başkanlığı için yeni bir ismi eylül ya da ekim ayında seçip açıklamayı değerlendirdiği yönündeki haber akışıyla dolar diğer para birimleri karşısında değer kaybederken, dolar endeksi 97,076’yla son 3 yılın en düşük seviyesini gördü.

Çinli otomotiv devleri ‘vergisiz’ pazar buldu! Yerli üretim gündemde

ABD ve Avrupa’da artan ticaret kısıtlamaları, Çinli otomotiv üreticilerini Afrika pazarına yönlendiriyor. BYD, Chery ve Great Wall Motor gibi önde gelen Çinli markalar, özellikle Güney Afrika üzerinden kıtaya açılmayı hedefliyor. ELEKTRİKLİ VE HİBRİT …